Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 0:55, 15 Wrz 2013 Temat postu: STAR 660 M2 1973 R. WERSJA TRANSPORTOWA |
|
|
W dniu 14.09.2013 r. o godz. 4:30 do naszego parku maszynowego dotarł nowy eksponat - Star 660 M2 z 1973 r. w wersji transportowej. Pojazd został w ostatniej chwili uratowany przed złomowaniem. Wielkie podziękowania należą się dla właściciela firmy "HOL-SERVICE" z Gdańska p. Marka Jarmołowicza który dzięki swojemu doświadczeniu i umiejętnością w realizacji trudnych zleceń załadował pojazd w bardzo trudnym terenie przy pomocy specjalistycznego pojazdu pomocy drogowej i dowiózł Stara bezpiecznie na miejsce Akcja była trudna bo odbywała się w nocy w całkowitych ciemnościach w szczerym polu gdzie tak na prawdę bardzo trudno było dojechać samochodem osobowym a co dopiero ciężarówką. Star po 30 latach postoju w garażu nie był chętny do pomocy przy załadunku Pan Marek postanowił nam pomóc w akcji ratowania Stara z zamiłowania do zabytkowych pojazdów za co należy się mu wielki szacunek. Obiecujemy, że ten pojazd będzie jeździł i zasili naszą flotę zabytków motoryzacji na Pomorzu.
Star 660 skrzyniowy moim zdaniem jest kluczowym pojazdem do rekonstrukcji LWP z lat 60/70/80 Podziękowania należą się Wojtkowi który mocno zaangażował się w realizacje tego przedsięwzięcia. Teraz czas zabrać się za prace. Moim zdaniem optymistycznym planem pokazania pojazdu po remoncie byłaby 45 rocznica wydarzeń grudnia 70 w Gdyni.
Po remoncie pojazd będzie dawał nam możliwość rekonstrukcji od inwazji na Czechosłowację w 1968 r. poprzez wydarzenia grudnia 70 na wybrzeżu aż po stan wojenny.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zachowało się oryginalne oznakowanie taktyczne pojazdu które najprawdopodobniej pochodzi z 1980 r. Czy ktos wie co to oznacza ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sanchez dnia Nie 1:01, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
horhe
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Nie 10:45, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Gratulacje dla nabywcy!
Plandeka jest sparciała/przegniła, czy to rozdarcie wynika z obciążenia śniegiem? Nadaje się do zacerowania? W razie jakby co, to mam nici lniane khaki i maszynę rymarską.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zbych81
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11:01, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze raz wielkie gratulacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
FAHR
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 11:15, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Przepiękna pszczółka!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LWP desant
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karwia/k Władysławowa
|
Wysłany: Nie 16:14, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Piękny ten STAR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KŁOSEK KASZUBY
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Somonino k/ Kartuz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 18:17, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Blokada mechanizmu różnicowego robi swoje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Słoń
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12:01, 16 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ufff... Roboty będzie sporo przy renowacji. Ale warto. Pszczoła ze skrzynią jest bardzo żwawa i jak żaden pojazd pasuje do SZ PRL.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Oskar
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: centralna Polska
|
Wysłany: Pon 15:32, 16 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ulala- czapki z głów Panowie! Mam pytanie- czy pojazd będzie przerejestrowywany? Jeśli tak, to czy ewentualne wymalowanie epokowych numerów rejestracyjnych na drzwiach i tylnej burcie odnowionego pojazdu będzie legalne? Trzymam kciuki za projekt, Stary 66/660 to chyba najbardziej charakterystyczne samochody Sił Zbrojnych PRL.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szafran
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:06, 16 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie. Dlaczego na Stary mówiło się pszczółka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Słoń
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 18:27, 16 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Z uwagi na gang silnika (benzynka). Były też stary A 28 nazywane CHRUM (silnik wysokoprężny), jeździły z reguły w zaopatrzeniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
borowy
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:56, 16 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
U nas na stara 660 mówili muł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 21:49, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Pszczółka to nie wiem dlaczego ale muł pasuje do tego auta idealnie. Silnik ma mało mocy a 3 mosty dają spory opór dlatego zamula niemiłosiernie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 21:55, 20 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj z Wojtkiem zrobiliśmy wstępne porządki w Starze i powiem wam, że on naprawdę ma chyba tylko 1000 km. Pod pokrywą zaworów był lekki rdzawy nalot ale na samych zaworach czysto. Niema szlamu olejowego. Silnik czysty, olej w silniku przezroczysty. Jest jedynie problem z obróceniem wału, być może gdzieś trzyma albo na panewkach albo na pierścieniach. Silnik dzisiaj został zalany naftą, może po tej kuracji wszelkie dolegliwości znikną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zbych81
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:46, 20 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Bardzo sympatyczna wiadomość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Słoń
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 8:50, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Tymczasem pewnie czeka nas szlifowanie i wymiana części drewnianych. Opończa paki też pewnie nie jest w najlepszym stanie. A jak instalacja elektryczna wygląda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 15:31, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Szlifowanie i malowanie to będzie ostatni etap prac. Głównie będziemy się skupiać na części mechaniczno- hydraulicznej, potem zajmiemy się instalacją elektryczną która jest ale po 40 latach można by uznać, że jej niema Jeśli chodzi o opończe będziemy ją szyć z nowego brezentu ale to myślę nastąpi po całościowym pomalowaniu samochodu.
Jeśli chodzi o skrzynię ładunkową to jest ona w bardzo dobrym stanie i nie wymaga prac blacharskich. Deski także są w tak dobrym stanie, że wystarczy je pomalować i zakonserwować na przyszłość.
Głównie nam zależy teraz na uruchomieniu silnika, jak ten etap będziemy mieli za sobą to zajmiemy się kolejnymi etapami remontu Stara Gdyby silnik ruszył w tym roku to jest cień szansy, że auto wyjedzie w przyszłym sezonie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sanchez dnia Sob 15:32, 21 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Słoń
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 17:24, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
To bardzo dobra wiadomość!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 13:26, 06 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Wczoraj Wojtek z Tadeuszem zajrzeli w głąb silnika i okazało się, że wszystko wygląda dobrze jak na te lata Postanowiliśmy na chwile obecną rozebrać silnik i uszczelnić go bez wyciągania go z auta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 19:34, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj rozwiązała się częściowo zagadka dotycząca naszego Stara 660 Trafił dzisiaj w moje ręce dokument z którego wynika że, Star został sprzedany 7 listopada 1990 r. z jednostki wojskowej nr 3659 z Kołobrzegu za 2 000 000 zł. Wygląda, że nasz star służył w 5 batalionie rozpoznawczym który stacjonował w Kołobrzegu w latach 70 - 90.
"Na podstawie Zarządzenia Szefa Sztabu Generalnego WP Nr 084/Org z 27 października 1993 5 Batalion Rozpoznawczy 8 DZ został przemianowany na 8 Batalion Rozpoznawczy 8 DOW i przedyslokowany w marcu 1994r z Kołobrzegu do Lęborka."
Czyli mamy idealny pojazd do rekonstrukcji 7 ŁDD
Zagadką pozostaje zatem fakt, czemu ten pojazd nie był od zakupu eksploatowany
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sanchez dnia Pią 19:48, 22 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Słoń
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 19:21, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Ale 7 ŁDD to nie 8 DZ. Ta ostatnia stacjonowała w Koszalinie (po sąsiedzku z moim 12 brrel). To zające były.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 20:52, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
No patrz to moja wpadka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Słoń
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 18:50, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Oznaczenie na zderzaku ( [2][A]K ) to może być 2 dywizjon artylerii - kwatermistrzostwo? "K" to raczej nie Kołobrzeg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KŁOSEK KASZUBY
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Somonino k/ Kartuz
|
Wysłany: Nie 19:44, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
a ja służyłem w 8 Lęborskim Batalionie Rozpoznawczym, tam otrzymałem po szkółce podoficerskiej stopień kapral. To był fajny czas elewów .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
FAHR
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 22:01, 21 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Widzieliście to? Mistrzostwo!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|