Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 21:06, 11 Lis 2011 Temat postu: GAZ 66 - nasz polowy punkt dowodzenia i łączności |
|
|
Gaz 66 pomału zapada w sen zimowy W przyszłym roku Gaz dostanie nowy lakier i tablice rejestracyjne pojazdu zabytkowego
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
borowy
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:17, 13 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Daj nasze uazy,i gazika Krystka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 14:40, 13 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
będą ale w osobnym temacie, ten dotyczy tylko Gaza 66
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 20:15, 08 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj złożyłem wszystkie dokumenty wymagane do oceny pojazdu zabytkowego Czekam teraz na dokumentacje do rejestracji pojazdu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
horhe
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Śro 22:52, 08 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
zapomniałeś dodac, ze zacząłeś podnosić kwalifikacje by go prowadzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 5:30, 09 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
To miała być niespodzianka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
horhe
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Czw 10:39, 09 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
to w takim razie, tak Ty, jak i ja mamy za długie języki. Jednakże nie zastrzegłeś, że informacja ma klauzule TAJNE/POUFNE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 16:56, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Z dniem 3 września 2012 nasz Gaz 66 pojazd sztabowy stał się zabytkiem klasy "0"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sanchez dnia Czw 17:01, 06 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Słoń
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 20:15, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Oj to trzeba by to jakimś... olejem uświęcić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KŁOSEK KASZUBY
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Somonino k/ Kartuz
|
Wysłany: Czw 22:42, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
zgadzam się z obywatelem Piotrem zamoczyć trzeba będzie troszke , może na rajdzie ikarusa ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
horhe
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Pią 14:00, 07 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
No wreszcie będziemy mieli ruchomy magazyn sprzętu łączności:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 13:59, 23 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
W dniach 29/30 września polowy punk łączności i dowodzenia wyrusza do renowacji. Mamy zamiar wyregulować hamulce oraz szybko pomalować autko. Wtedy Gaz wyruszy do swojego miejsca zimowego leżakowania Osoby chętne do pomocy zapraszamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wasil
Administrator
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KP MO Kartuzy
|
Wysłany: Nie 19:58, 23 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
ale sobie terminy wybieracje.. Ja 29 będę w Rumi na pokazie września39'
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
borowy
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:11, 29 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
dziś odbyliśmy jazdę.Borkowo-Borowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 7:45, 01 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Gaz po liftingu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ORMO
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GA
|
Wysłany: Pon 14:43, 01 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Chwali się towarzysze dobrą robotę A gdzie żółte blaszki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 14:53, 01 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
żółte blaszki i żółte papiery ma Borowy w magazynowni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Słoń
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 15:28, 01 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
No a gdzie oryginalne numery wojskowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zbych81
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:44, 01 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Bardzo ładnie wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 7:32, 02 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Słoń napisał: | No a gdzie oryginalne numery wojskowe?
|
Numery będą w odpowiednim czasie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 7:48, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Bardzo ciekawy artykuł :
Gaz-66: koń pociągowy ZSRR
Ciężarówki zwykle nie budzą zbyt wielkich emocji poza niewielkim gronem zainteresowanych nimi osób. Wtajemniczeni jednak wiedzą, że Gaz 66 to coś więcej niż zwykła ciężarówka. To koń pociągowy nieistniejącego już imperium sowieckiego: ZSRR.
W historii motoryzacji niewiele jest ciężarówek powszechnie rozpoznawanych. Przewóz żwiru, betonu czy kurczaków, co zrozumiałe, nie jest niczym emocjonującym, na dodatek to, co decyduje o powodzeniu danego modelu ciężarówki, wcale nie jest widoczne na pierwszy rzut oka.
Sytuacja nie wygląda lepiej nawet w przypadku ciężarówek wojskowych, chociaż w tej dziedzinie na pewno znajdzie się więcej modeli rozpoznawanych przez ogół ludzkości niż wśród „cywili”. Głównie będą to jednak wozy amerykańskie – widywane na filmach, w komiksach, czy na stronach internetowych. Rosjanie nigdy nie dbali o odpowiedni popkulturowy „marketing” swoich produktów. A szkoda.
W ten oto sposób dochodzimy do ciężarówki GAZ-66. Okoliczności jej powstania nie były w żaden sposób specjalne ani romantyczne: ot, produkowane od końca drugiej wojny światowej modele GAZ 51 i 53 były już tak stare, że pojawiła się potrzeba wymiany parku maszynowego Armii Czerwonej. I w ten oto sposób w latach sześćdziesiątych do produkcji w fabryce GAZ wprowadzono model 66. Mimo, że jej wygląd ani historia raczej w żaden sposób tego nie zapowiada, to mamy do czynienia z jedną z najlepszych na świecie konstrukcji czterokołowych ciężarówek. Pomimo niewiele obiecującej aparycji, 66 w wielu krajach jest pojazdem wręcz legendarnym, słynnym dzięki fantastycznej niezawodności, prostocie budowy i doskonałych możliwościach jezdnych.
Użyteczność ponad urodę
Opisując GAZ 66 nie da się uniknąć wejścia na tematy techniczne, nierozerwalnie związane z liczbami. Jednak nawet tu pojawiają się pewne ciekawostki. 66 to ciężarówka o napędzie 4x4 i ładowności dwóch ton, napędzana przez ośmiocylindrowy silnik benzynowy w układzie „V” o pojemności 4,25 litra i mocy około 120 koni mechanicznych. Układ napędowy jest wyjątkowo prosty: suche jednotarczowe sprzęgło przekazuje moc silnika do czterostopniowej skrzyni biegów, gdzie synchronizowane są jedynie dwa ostatnie biegi. Idąc dalej, śladem 65-centymetrowego wału napędowego trafimy na dwustopniowy reduktor, pozwalający też na odłączenie przedniego wału.
Na końcach układu napędowego znajdują się dwa sztywne mosty. Co jednak ciekawe, ich mechanizmy różnicowe mają konstrukcję krzywkową, co w skrócie daje efekt samoczynnie włączającej się blokady mechanizmu różnicowego – tzw. „szpery”, bardzo ważnej w jeździe terenowej. Mosty nie dają oczywiście efektu pełnej blokady dyferencjału, a drgania, które wywołują, mogą być uciążliwe.
Same mosty zawieszone są na czterech identycznych resorach i amortyzatorach rurowych. Pewną ciekawostką są też koła, bowiem niektóre modele 66 zostały wyposażone w fabryczny centralny układ pompowania kół. Regulacja ciśnienia w ogumieniu w zależności od nawierzchni staje się więc prosta i wygodna. Same opony są na dodatek przystosowane do niskich ciśnień, nie musimy się więc obawiać, że zmniejszając ciśnienie wjeżdżając np. na piach lub błoto „zdejmiemy” którąś z nich z obręczy. Brak jest za to niespodzianek w przypadku hamulców: mamy cztery bębny, zasilane hydraulicznie. Każda oś ma oddzielną pompę wspomagającą hamulce.
Wnętrze
Samo wejście do wnętrza nie jest wcale takie proste. Jeden z właścicieli takiej ciężarówki porównał ten proces do wskakiwania do sportowego samochodu stojącego na wysokim podnośniku. Kiedy już jednak nam się to uda, czeka nas kilka niespodzianek. Pierwsza rzecz to dwa przednie fotele: są zaskakująco wygodne, jak na spartańsko wyposażoną ciężarówkę wojskową. Można w nich pokonać naprawdę dość długą trasę i nie być niczym kręgosłup Krzysztofa Hołowczyca po Rajdzie Faraonów. Dość groźnie wygląda też miejsce pomiędzy fotelami, gdzie znajdziemy wszystkie dźwignie i wajchy służące do sterowania. Na pierwszy rzut oka to po prostu mocno zdenerwowany jeżozwierz: mamy tam drążek zmiany biegów, dźwignię włączającą reduktor oraz wajchę odłączającą przednią oś. To dopiero połowa drogi: dalej mamy dźwignię wyciągarki, „hebel” odcinający zasilanie, hamulec ręczny, ssanie, a także ręczny gaz. No i jeszcze uchwyt kontrolujący ciśnienie w oponach.
Komfort jazdy jest mniej więcej taki, jakiego można by spodziewać się po pojeździe tego typu. Jest głośno, niesamowicie trzęsie na każdym wyboju, a niezsynchronizowany pierwszy i drugi bieg zgrzyta niemiłosiernie. Teoretycznie prędkość maksymalna to około 100 kilometrów na godzinę, jednak osiągnięcie nawet 90 km/h wymaga nie lada cierpliwości. Miałoby to oczywiście znaczenie, gdyby 66 służył do tak szybkiej jazdy. Na dodatek, jeśli nie wykończy was zupełny brak komfortu, ani poziom trudności w zmianie niezsynchronizowanych i źle zestopniowanych biegów, to na pewno dzieła dokończy spalanie. 4,25 litrowa V8-ka spala mniej więcej 30 litrów na sto kilometrów. Na dodatek jest to benzyna, więc każde tankowanie będzie bardzo bolesne, zwłaszcza, że 66 ma dwa 105 litrowe baki paliwa.
Wszystko to jednak ma niewielkie znaczenie, kiedy wjeżdżamy GAZem 66 w teren. Ciężarówki te doskonale radziły sobie w dosłownie każdych warunkach panujących w Europie wschodniej i Azji: od Moskwy, przez Syberię aż po góry Ural. Na dodatek prostota wykonania i niesamowita niezawodność to coś, dzięki czemu pojazd ten jest nawet dziś używany między innymi przez Polskie Wojsko (w niewielkiej ilości egzemplarzy), a także przez maniaków offroadu. Ich nie da się oszukać: coś, co stanie w środku błotnego jeziora w samym sercu lasu nie nadaje się na pojazd terenowy. A GAZ-66 jak dotąd nikogo nie zawiódł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sanchez dnia Wto 7:50, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bodek1968
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Wto 9:56, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Amen Dlatego hołduję radzieckiej motoryzacji i niech mnie szlag trafi na miejscu jeśli przyjdzie mi do głowy sprzedać Ziła-nawet jakby miał tylko raz w roku wyjechać na zlot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 11:25, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
przedstaw nam może swojego Ziła w osobnym temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KŁOSEK KASZUBY
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Somonino k/ Kartuz
|
Wysłany: Wto 20:41, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Wszystko to jednak ma niewielkie znaczenie, kiedy wjeżdżamy GAZem 66 w teren. Ciężarówki te doskonale radziły sobie w dosłownie każdych warunkach panujących w Europie wschodniej i Azji: od Moskwy, przez Syberię aż po góry Ural. Na dodatek prostota wykonania i niesamowita niezawodność to coś, dzięki czemu pojazd ten jest nawet dziś używany między innymi przez Polskie Wojsko (w niewielkiej ilości egzemplarzy), a także przez maniaków offroadu. Ich nie da się oszukać: coś, co stanie w środku błotnego jeziora w samym sercu lasu nie nadaje się na pojazd terenowy. A GAZ-66 jak dotąd nikogo nie zawiódł.
czekam z niecierpliwością na jazdy terenowe w błotku ☺
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 10:04, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jazd terenowych w błotku niebędzie bo to jest zabytek !!!!!
Art. 108 Niszczenie lub uszkadzanie zabytku
1. Kto niszczy lub uszkadza zabytek, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
3. W razie skazania za przestępstwo określone w ust. 1 sąd orzeka, a w razie skazania za przestępstwo określone w ust. 2 sąd może orzec, nawiązkę na wskazany cel społeczny związany z opieką nad zabytkami w wysokości od trzykrotnego do trzydziestokrotnego minimalnego wynagrodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|