Forum GRH "Sojusz" Strona Główna GRH "Sojusz"
Grupa Rekonstrukcji Historycznej "Sojusz"
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

GAZ 66 - nasz polowy punkt dowodzenia i łączności
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GRH "Sojusz" Strona Główna -> Park maszynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 17:32, 26 Mar 2013    Temat postu:

Wszystko to można zrobić, to tylko kwestia środków płatniczych jakie można wyasygnować. Zasilanie zewnętrzne jednofazowe jest na tyle elastyczne i popularne że można wstawić do budy odpowiednie trafo 230/24/12 V.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 18:40, 26 Mar 2013    Temat postu:

Moim zdaniem w zupełności wystarczy 12v i 230 v. 12 v będzie służyło do ogrzewania postojowego oraz do oświetlenia wnętrza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bodek1968




Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Wto 18:58, 26 Mar 2013    Temat postu:

U mnie było o tyle łatwiej,że kilka rodzajów zasilania było fabrycznie instalowane ,choć przy demobilizacji ktoś wyrwał całe wiązki zostawiając na szczęście wszystkie gniazda.Dlatego postanowiłem odtworzyć wszystko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 19:15, 26 Mar 2013    Temat postu:

u mnie jest to samo Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 12:15, 01 Maj 2013    Temat postu:

oj się działo w ostatni weekend

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Słoniu instalował na potrzeby kina polowego, instalacje elektryczną w Gazonie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 9:59, 06 Maj 2013    Temat postu:

Ostatnie przygotowania przed Nocą Muzeów

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Słoniu odwalił naprawdę kawał dobrej roboty i zaadoptował pojazd do celów kina polowego. Zamontowana została cała nowa instalacja elektryczna z zabezpieczeniami, oraz ożywione zostało oryginalne oświetlenie wnętrza zabudowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KŁOSEK KASZUBY




Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Somonino k/ Kartuz

PostWysłany: Pon 11:53, 06 Maj 2013    Temat postu:

ja też dziękuje na łamach forum Słoniowi za przygotowania Fiaciora

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zbych81




Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:03, 06 Maj 2013    Temat postu:

Wygląda na to, że w tym roku zaplecze logistyczne będzie na wyjątkowo wysokim poziomie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 15:12, 06 Maj 2013    Temat postu:

Jeszcze tylko webasto pozostało bujnąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 15:16, 06 Maj 2013    Temat postu:

Ale zanim bujniemy to ogrzewanie to trzeba zrobić przegląd całej aparatury zewnętrznej, m.in. wypłukać zbiorniki, odkurzyć filtry powietrza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bodek1968




Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pon 20:48, 06 Maj 2013    Temat postu:

Temat webasta przerabiałem 2 tyg temu bardzo szczegółowo.Mamy ten sam typ.Jak po włączeniu silnika zacznie dość głośno klekotać to od razu proponuję rozebrać go w drobny mak i wymienić wszystkie łożyska ( 4 szt) na wysokoobrotowe,bo oryginały po tylu latach pewnie już są w marnym stanie.Oczywiście czyszczenie świecy,porządne smarowanie wtrysku paliwa oraz płukanka zbiornika,wymiana uszczelki w kraniku itp.Ja musiałem skrobać zbiornik,bo było tyle szlamu,że zatkało mi w końcu filtr siatkowy.U Ciebie pewnie będzie to samo po tylu latach.Wątpię,żeby ktoś się tym bawił.
Cała operacją zajęła mi cały dzień-robiłem sam.Ale teraz pracuje cicho i grzeje jak szalone Smile
Żeby mój Ził palił tyle co webasto ...ehhhhh


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 21:15, 06 Maj 2013    Temat postu:

A masz może jakiś schemat tego całego ustrojstwa ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bodek1968




Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Wto 7:50, 07 Maj 2013    Temat postu:

Niestety nie.Nie wiem w jakim stanie jest Twoje-jeśli wszystko jest podłączone oryginalnie to nie powinno być problemu.Samą "bańkę" rozbierzesz bez schematu-trzeba tylko pamiętać,żeby układać sobie po kolei wszystkie podzespoły i śrubki,bo jest ich trochę.Mogę jedynie zrobić fotki pulpitu sterowniczego i podłączeń na zewnątrz jeśli będzie trzeba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 20:16, 08 Maj 2013    Temat postu:

Pulpit sterowania jest raczej oryginalnie podłączony więc nie będziemy nic tam zmieniać. Na pewno muszę zdemontować i oczyścić zbiornik paliwa bo maź która się w nim znajduje bardziej przypomina farbę olejną niż olej opałowy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bodek1968




Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Śro 23:15, 08 Maj 2013    Temat postu:

Przed czyszczeniem wykręć najpierw kranik z filtrem siatkowym.Mój był zawalony szlamem z uszkodzoną siatką ,więc na razie na czas próby będzie bez niej-siatka praktycznie nawet nie dawała się umyć.Muszę zrobić z innej.
Przy okazji wymień gumową uszczelkę pod pokrętłem.Pasuje od baterii zlewozmywakowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 17:23, 09 Maj 2013    Temat postu:

Podejrzewam, że instalacja elektryczna webasta jest na prąd stały (z akumulatora), a zasilanie w budzie gaza zrobiłem na 12 V zmienne (z transformatora). Myślę, że potrzebny będzie układ prostowniczy, nie wiem tylko ile może potrzebować amperów webasto do rozruchu i pracy. Tradycyjny mostek prostowniczy na diodach Zenera absolutnie odpada (mały prąd, napięcie pracy ok 5-7 V), więc pozostają tylko prostownicze, względnie tyrystory. Stabilizację napięcia załatwię odpowiednim "kondziorkiem" bez filtrowania, najwyżej będzie trochę pulsować. Ale jakie mają mieć parametry (prąd, napięcie)?
Bodek, jeśli dałbyś radę pomierzyć wartości natężenia prądu podczas rozruchu i pracy to byłbym bardzo zobowiązany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bodek1968




Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pią 18:22, 10 Maj 2013    Temat postu:

Jak to nie jest takie pilne to pomiary zrobię w niedzielę ewentualnie w poniedziałek.Najważniejsze,żeby dać zapas na pobór w czasie grzania świecy,bo ona mało nie bierze Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 20:16, 10 Maj 2013    Temat postu:

Transformator zamontowałem 300 VA czyli realnie można z niego wycisnąć jakieś 25 A. Dużo to nie jest...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bodek1968




Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pon 19:22, 13 Maj 2013    Temat postu:

To tak na styk.Pobór przy grzaniu świecy 22 amp,w czasie pracy 10.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 20:03, 13 Maj 2013    Temat postu:

A to mi już podpowiada odpowiednie rozwiązanie. Najprostsze to akumulator, ale spróbuję pokombinować z trafem i układem prostownikowym. Ale to w przyszłości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bodek1968




Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pon 20:53, 13 Maj 2013    Temat postu:

Myślę,że akumulator zapasowy wszystko załatwi.Ja mam 3 szt-główny i dwa na budzie, i całkowicie mi wystarczają.W czasie jazdy ładuję,który chcę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 15:22, 14 Maj 2013    Temat postu:

No właśnie koszty związane z akumulatorem są największe, dlatego zdecydowaliśmy się z Sanchezem na minimalizację, stąd transformator. Mam to u siebie w robocie w złomach z demontaży.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 17:44, 20 Cze 2013    Temat postu:

A kolego pamiętasz może gdzie u ciebie jest podpięta wiązka do ogrzewania i ile tam idzie kabli do sterowania ? Bo u mnie wiązka idzie do ramy pod kabiną i tam jest przerwana. W sumie powinna iść do akumulatora bazowego albo do skrzynki z dodatkowym. A wygląda na to, że ogrzewanie jest podpięte do głównej wiązki instalacji elektrycznej pojazdu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bodek1968




Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Czw 21:37, 20 Cze 2013    Temat postu:

Jak kupiłem auto to wiązka od webasta była ucięta na zewnątrz budy więc musiałem wszystko podłączyć po swojemu.Jutro będę w aucie to sprawdzę,bo już nie pamiętam.W każdym razie,u siebie zdublowałem instalację-mogę zasilać z dodatkowego aku w budzie jak i z głównego.Na pewno nie wpinałem się w główną wiązkę,bo to nie ma sensu.Bezpośrednio do aku. W końcu odpalasz w budzie a nie w kabinie.Przede wszystkim napisz czy poza brakiem zasilania masz kompletnie połączone webasto ze sterownikiem w budzie to wtedy będę mógł Ci lepiej pomóc np robiąc fotki podłączeń.Na pewno mamy ten sam typ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 21:59, 20 Cze 2013    Temat postu:

Sterownik jest kompletny i nieruszany. Wiązka kabli została przecięta przy skrzyni biegów bo Gaz służył jako dawca sprzęgła dla innego pojazdu. Przewód wojskowym mechanikom wadził to go przecięli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GRH "Sojusz" Strona Główna -> Park maszynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin