Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbych81
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14:36, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Nie będzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bodek1968
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Sob 16:23, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Bez przesady z tymi karami.Jakie niszczenie?-eksploatacja zgodna z przeznaczeniem auta terenowego.Nigdzie nie ma zapisu,że ma jeździć tylko po szosie.Nie mówię tu o topieniu go po same szyby,ale o umiarkowanym terenie.To jest zabytek ruchomy więc ma jeździć-przepisy nie precyzują głębokości błotka itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zbych81
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:25, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Haha, okreslona głębokość- potem wyjeżdżacie, zatrzymuje was patrol i policjant z metrówką albo centymetrem krawieckim mierzy na jaką głębokość wjechaliście
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wasil
Administrator
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KP MO Kartuzy
|
Wysłany: Sob 19:54, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
To jest Polska.. mnie tu nic nie zdziwi..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bodek1968
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Sob 20:44, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie z "żółtkami" jest więcej problemów niż korzyści.Za te pieniądze lepiej założyć sobie LPG i częściej jeździć.Jest Was tam trochę więc o zrzutę na "zupę" macie łatwiej."Wtedy wyjazd na "Tarczę 2013" jest bardzo realny a tak to zastanawiacie się ile skrzynek ze sprzętem zmieści się do pociągu Ja na pewno tak daleko Ziłem nie pojadę,bo sam zalewam do "bańki",ale Wy?..........A tablice same zżółkną-ze starości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KŁOSEK KASZUBY
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Somonino k/ Kartuz
|
Wysłany: Nie 0:27, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
auta z napędem na 4 koła myślałem że są przystosowane do jazdy w terenie a nie na asfalcie tylko ale to tylko moje skromne zdanie mogę się przecież mylić http://www.youtube.com/watch?v=yLTUl6zFuJU
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zbych81
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:53, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
To na pewno jakiś montaż- przecież nie jest możliwe, żeby terenowa ciężarówka była w stanie jechać w błocie po osie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 11:33, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Bodek1968 napisał: | Jak dla mnie z "żółtkami" jest więcej problemów niż korzyści.Za te pieniądze lepiej założyć sobie LPG i częściej jeździć.Jest Was tam trochę więc o zrzutę na "zupę" macie łatwiej."Wtedy wyjazd na "Tarczę 2013" jest bardzo realny a tak to zastanawiacie się ile skrzynek ze sprzętem zmieści się do pociągu Ja na pewno tak daleko Ziłem nie pojadę,bo sam zalewam do "bańki",ale Wy?..........A tablice same zżółkną-ze starości |
Niezgodziłbym się z tobą w sprawie żółtych tablic. Jest zdecydowanie taniej bo należy pamietać o ubezpieczeniu OC oraz podatku drogowym od środków transportu dla pojazdów pow 3,5 t DMC. Przy aucie zabytkowym wykupujesz czasowe ubezpieczenie a podatek ciebie nieobchodzi no i na przeglądy techniczne niemusisz jeździć. Oszczędność w roku jest spora.
Gdyby niebyło tych ulg, które opisałem powyżej. W życiu niebyłoby nas stać na utrzymanie ciężarówek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zbych81
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:16, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Przy większej ilości pojazdów żółte są faktyczną oszczędnością. Ale jeśli ktoś ma 1 czy 2 pojazdy i w miarę dobre dochody, to większą oszczędnością może się jednak okazać LPG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 13:21, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
a co ma LPG do żółtych tablic ? To są zupełnie niezależne sprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wasil
Administrator
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KP MO Kartuzy
|
Wysłany: Czw 14:05, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli ma w miare dobre dochody to czy ma LPG czy 95 to już mu tak nie robi
Przy całkowitych kosztach starego samochodu wydaje mi się że paliwo to jeden z mniejszych wydatków. Zakup, remont i utrzymanie to zdecydowanie droższa sprawa
Inna sprawa ile takim zabytkiem jeździsz? Bo co by nie mówić ile taka nysa przejedzie w roku? 200 km? 300? Powiedzmy 500.
Przy założeniu że pali 20l/100 - paliwo to wkład ok 550 zł.
przy lpg paliła by ok 26l/100 - gaz to wkład ok 362 zł.
Zysk to ok 187 zł. Koszta przeglądu to ok 100 zł
Czyli realny zysk to 87 zł. I dochodzi sprawa ubezpieczenia, Ale tu już ma wiedza się konczy.
A gdzie koszta założenia instalacji Nie mówiąc już jaki szpan i lans dają żółte tablice
Efekt. Żółte tablice zdecydowanie bardziej się opłacają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bodek1968
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Czw 21:39, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Sanchez,nie znam historii zakupu Twojego Gaza,ale domyślam się,że skoro piszesz o oszczędnościach na OC to nie skorzystałeś z jednej opcji-opinii rzeczoznawcy przed pierwszą rejestracją w "cywilu"-nie mylić z opinią "na zabytek".Ja za Ziła płacę 500 zł za rok i też nie interesuje mnie podatek drogowy.To chyba niedużo jak na auto ważące 10 T i o poj.6000 cm3, prawda?Powód jest taki,że w dowodzie nie ma żadnego zapisu,że jest to auto ciężarowe tylko POJAZD SPECJALNY KEMPINGOWY i nie ma tu żadnej ściemy.Gdzie jest napisane,że musi to być jakaś Westfalia czy inny Burstner?Mam taki kaprys i jeżdżę sobie wojskowym kempingiem.Nie miałem żadnych problemów ani głupich pytań w WK.W tym momencie omijamy czarodziejski tonaż pow.3,5 t. i mam auto do dyspozycji 12 mies.w roku.Nie odstawiam auta na kołki na jesień czy zimę,bo nie wiem kiedy najdzie mnie ochota na wyjazd za miasto.Zapłacę pewnie tyle samo za rok jak Ty za kilka miesięcy więc nie jest to korzyść z "żółtków" w tym przypadku.Poza tym,jeśli pojazd skończy 40 lat to automatycznie otrzymuje status pojazdu historycznego i otwiera się kolejna możliwość - czasowe OC, do czego także nie potrzeba "żółtków".
Odnośnie lansu-fakt - mój Ził wypada tu blado,ale będę musiał jakoś z tym żyć
Dalej.
Pamiętajmy,że mamy pojazdy produkowane lub przystosowane do użytku w wojsku ,które ponadto maja małe przebiegi ,więc jeśli eksploatujemy je z rozsądkiem to nie ma co mówić o jakiś remontach tylko normalnej obsłudze tech.Dla nich przebiegi rzędu kilku tysięcy to śmiech na sali-nawet jak były w różnych rękach.
Ja kupiłem takie auto,żeby spełnić swoją zachciankę tak jak pewnie i Ty ,więc w tym przypadku trzeba się liczyć z pewnymi kosztami.Poza tym w LPG też inwestujesz raz a daje więcej korzyści niż "żółtki".Ził spala 38l Pb i ok 45-50 LPG.Jak dla mnie oszczędność jest jak najbardziej namacalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 20:49, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ja i tak nie miałem zamiaru przerabiać samochodu na Gaz. A ważniejsze dla mnie jest czasowe opłacanie ubezpieczenie + bezterminowy przegląd techniczny ( który jest tez kosztem) Dodatkowo gdybym chciał opłacić ubezpieczenie na cały rok to mam spore zniżki w Automobilklubie którego jestem członkiem. Kwota ubezpieczenia wiem, że na pewno nie przekroczy 300 zł za rok za pojazd zabytkowy.
A przy tych przebiegach co my robimy to instalacja gazowa by się zwracała pewnie przez 20 lat
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sanchez dnia Sob 20:51, 29 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bodek1968
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Sob 23:01, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Nie neguję Twojego wyboru - szanuję go.Ja jednak wolę częściej wyjeżdżać swoim "smokiem" na drogę niż patrzeć jak wrasta w beton, dlatego wybrałem LPG - na Pb nie mógłbym sobie pozwolić na 600-800 km w roku Co ja poradzę,że lubię nim jeździć,no co ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KŁOSEK KASZUBY
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Somonino k/ Kartuz
|
Wysłany: Nie 0:12, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
ja wybrałbym też żółte zamiast LPG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 0:48, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Zastanawiałem się nad LPG ale widziałem jak Gaz 66 chodzi u znajomego na gazie i się skutecznie zniechęciłem W końcu nie dojeżdżam tym samochodem do pracy Będę po prostu jeździł tyle na ile będzie mnie stać. Generalnie jak się podliczy korzyści z LPG i żółtych tablic to wychodzi bardzo podobnie.
Ja jednak wybrałem wersje która daje mi komfort psychiczny, że gdy nie mam kasy to nie muszę opłacać OC i płacić za przeglądy techniczne. Gdyby ten pojazd był zarejestrowany na białych tablicach to nie miałbym wyjścia a na żółtych po prostu gdy niema kasy to niema jeżdżenia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sanchez dnia Nie 0:50, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zbych81
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 1:41, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Sanchez, ja wiem, że nie powinno się jeździć na podwójnym gazie, ale czy nie chciałeś nigdy mieć Gaza z gazem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bodek1968
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Nie 10:24, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli u znajomego nie chciał "chodzić" dobrze na gazie to znaczy,że był źle założony albo zbyt skręcony, żeby jeszcze bardziej oszczędzić.Ja mam podwójny reduktor i rozkręcony na maxa-żadnej różnicy na Pb czy LPG poza tym,że pali ok 5-7 l więcej.
Jak będę miał jakieś wolne środki to może jeszcze zrobię te "żółtki"-nie bronię się przed tym,ale na razie wolę jeździć.
Kłosek,jak kupisz jakąś ciężarówkę to wtedy pogadamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wasil
Administrator
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KP MO Kartuzy
|
Wysłany: Nie 10:51, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No z Gazem żółtków nie zrobisz. Ja w sumie żadnego pojazdu nie mam. Ale jak bym miał mieć to dużo bardziej wolał bym mieć w 100% oryginał niż kombinowane cudo które trochę oszczędniej pali (co też może okazać się do czasu - w końcu gaz mamy od ZSRR)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 11:13, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Żółte tablice moim zdaniem korzystniej wypadają w autach do 3,5 t. których nieda sie zarejestrować jako pojazd specjalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bodek1968
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Nie 15:44, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
wasil napisał: | No z Gazem żółtków nie zrobisz. Ja w sumie żadnego pojazdu nie mam. Ale jak bym miał mieć to dużo bardziej wolał bym mieć w 100% oryginał niż kombinowane cudo które trochę oszczędniej pali (co też może okazać się do czasu - w końcu gaz mamy od ZSRR) |
Zrobisz i to bez większego problemu.
Ja też bym wolał,ale proza życia często weryfikuje nasze "wolenie". W przypadku małych aut to faktycznie nie ma co się bawić w LPG,ale jak dla Ciebie różnica 100 zł na przejechanych 100 km znaczy "trochę oszczędniej" to sorry,ale nie mam więcej argumentów Kup wtedy będziemy polemizować
Poza tym cóż to za kombinacja-otwór w podstawie filtra+wpięcie obiegu cieczy do reduktora?To nie są zmiany konstrukcyjne.
Sanchez jaki był całkowity koszt "żółtków"?Zleciłeś wszystko czy coś robiłeś sam np Białą Kartę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 7:03, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Powracając do dyskusji To są jeszcze dwa dodatkowe aspekty przemawiające za rejestracją samochodu ciężarowego jako pojazd zabytkowy. Pierwszy to podatek drogowy w gminie, który bardzo skrupulatnie jest pobierany w mojej gminie. I niema znaczenia wpis w dowodzie rejestracyjnym "pojazd specjalny". Jesli pojazd ma ładowność to masz obowiązek płacić - i to niemało. Druga sprawa to tachograf obowiązkowy dla pojazdów o DMC powyzej 7,5 t nawet przy przejazdach prywatnych. Z obu spraw zwolnione są pojazdy zabytkowe.
Z opłat drogowych czyli systemu Via toll niema zwolnień w żadnym przypadku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 15:48, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zatem na Westerplatte należy zapowiedzieć debiut naszego Gaza 66
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanchez
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 18:45, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W drugim tygodniu kwietnia w Gazie 66 będziemy wraz ze Słoniem kłaść instalacje 230v, będziemy też adoptować wnętrze na potrzeby naszych imprez. Chętnych zapraszamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bodek1968
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Wto 10:51, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wracając do LPG.Zadzwoniłem do archiwum ZIŁ-a w Moskwie z zapytaniem czy konstruktorzy silników montowanych w 130-tkach robili jakieś przymiarki do zasilania gazem,co w przypadku ich złóż byłoby uzasadnione.Okazało się,że tak.Były wersje z prostą instalacją mieszalnikową,ale nie sprawdzały się w warunkach zimowych więc partie wysyłano głównie do południowych republik i miejsc w których były łagodne zimy.Zużycie gazu było jednak dosyć spore ,ok 50 % większe od benzyny więc dość szybko wycofano się z tego pomysłu.
Poprosiłem o taką adnotację na piśmie.Jak dobrze pójdzie to dostanę jeszcze ładnie oprawiony album o historii fabryki ZiŁ-a - oczywiście po rosyjsku.
Pan Dima z archiwum był zadowolony z faktu,że ktoś tak interesuje się starymi konstrukcjami tego "awtozawoda".Oczywiście wysłałem mu fotki swojego auta i to chyba skłoniło Go do wysłania mi tego albumu
Mam zamiar utrzymać kontakt i ....... najlepiej spotkać się z nim osobiście
Wracając do Waszego Gaza.Jak już będziecie robić instalację to zróbcie też na 24 v-jest o wiele wydajniejsza i po sparowaniu akumulatorów będziecie mogli skorzystac z dodatkowej opcji.
Ja mam u siebie 220,380,12 i 24-na wszelki "słuczaj"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bodek1968 dnia Wto 10:54, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|